Fortsätt till innehållet

Boknings- och betalningsvillkor

1. Tillämpning

Företaget tillämpar följande villkor vid köp av resetjänster. Dessa villkor är bindande för båda parter när kunden har betalat enligt vad som anges i dessa avtalsvillkor.

2. Bokning och betalning

Vid onlineköp betalar kunden hela beloppet för tjänsten eller produkten vid bokningstillfället. Bokningen bekräftas när betalningen har mottagits. Kunden får en bokningsbekräftelse via e-post. Kunden ansvarar för att lämna all information som krävs för köpet samt för att dessa uppgifter är korrekta.
Karleby Turism Ab ansvarar inte för eventuella störningar i leveransen av bokningsbekräftelsen som beror på felaktiga uppgifter från kunden. Kontrollera din beställning noggrant vid köptillfället. Vid undantagsfall kontaktar Karleby Turism Ab kunden via de kontaktuppgifter som angivits vid bokningen.

En beställning som görs via webbutik eller biljettförsäljning är bindande och betalda tjänster återlöses inte. För tjänster som köps ombord eller via biljettförsäljning tillkommer ett tillägg på 2 €/person. Båtbiljetter kan ombokas till en annan kryssning senast 48 timmar före den ursprungliga avresan. Vid ändringar debiteras en hanteringsavgift på 10 €/person. Om produkten byts till en dyrare tillkommer prisskillnaden. Någon återbetalning av prisskillnaden ges inte om produkten byts till en billigare.

3. Avbokning

Vid sjukdom kan kunden flytta sin bokning till ett senare datum, förutsatt att detta meddelas Karleby  Turism Ab senast 24 timmar före avresa. Vid sjukdom återbetalas bokningens pris om avbokningen görs senast 24 timmar före avresa och ett läkarintyg uppvisas för Kokkola Turism Ab. Vid ändringar eller avbokningar som görs mindre än 24 timmar före avresa debiteras 90 % av bokningens pris. Läkarintyget gäller även för av- eller ombokning av biljetter för familjemedlemmar som bor i samma hushåll och finns med i samma bokning. Intyget ska lämnas till Kokkola Turism Ab inom 7 dagar efter ändringen eller avbokningen. Vi rekommenderar att teckna reseförsäkring.

4. Force Majeure

Vid force majeure har marknadsföringsorganisationen rätt att ändra tidtabellen eller avboka bokningen. Om bokningen avbokas av Karleby Turism Ab kan kunden utan kostnad byta till motsvarande tjänst eller få hela beloppet återbetalat. Företaget är inte skyldigt att ersätta eventuella andra kostnader som force majeure har orsakat kunden.

5. Övernattning på ön

Kunden ska lämna inkvarteringen senast vid avtalad tidpunkt. Kunden ansvarar för att ta med sig sina tillhörigheter och lämna boendet i städat skick. Om extra städning som inte ingår i slutstädningen krävs efter kunden, har tjänsteleverantören rätt att debitera kunden för tillkommande städkostnader. Inkvarteringen kan avbrytas om kunden bryter mot boendets regler. I sådana fall ersätts inte outnyttjad inkvarteringstid. Incheckning från kl. 15.00. Utcheckning senast kl. 11.00.

6. Reklamationer

Eventuella brister ska meddelas personalen omedelbart. Om detta inte är möjligt, eller om reklamationen gäller ersättningskrav, ska meddelande lämnas skriftligen till Karleby Turism Ab inom 14 dagar.

7. Betalningsförmedlare

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och levereras av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj syns som mottagare på bankkontot eller korträkningen och förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid reklamation eller klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med tjänsteleverantören.

Paytrail Oyj, FO-nummer: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7, 40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/information-om-betalning

 

Karleby Turism Ab
FO-nummer: 0700078-3
Salutorget 5, 67100 Karleby, FINLAND
Tfn: +358 40 8065 075
tourism@visitkokkola.fi
www.visitkokkola.f